Influenta dietei asupra sistemului muscular


Dr.Alin Popescu
Medic primar medicină sportivă
Secretar General Societatea Română de Medicină Sportivă
Director Departamentul Medical F.R. Rugby

 

Sistemul muscular este acea parte a organismului care arde calorii chiar si atunci cand nu se face efort fizic. Pentru a avea un organism sanatos si o musculatura armonioasa, multi se concentreaza numai asupra efortului fizic intens. Realitatea este ca regimul alimentar joaca si el un rol major in mentinerea integritatii musculare. Recomandarile specialistilor in domeniu sunt de a evita substantele artificiale care sporesc masa musculara si de a incorpora in dieta zilnica alimente bogate in vitamine si minerale. In cele ce urmeaza va vom prezenta cele mai eficiente alimente pentru obtinerea unei musculaturi armonioase si, implicit, pentru a va mentine sanatosi.

 

Tonul

 Carnea de peste, dar mai ales tonul, este un aliat in obtinerea unei fibre musculare de calitate. Motivul pentru care tonul este raspunzator pentru protejarea musculaturii, a articulatiilor dar si a oaselor, este continutul inalt in acizi omega 3 si vitamina D. In cazul in care doriti sa vedeti rezultatele cat mai repede va recomandam sa consumati de 4 ori pe saptamana ton sub diferite forme.

 

Alunele si migdalele

 Atat alunele, cat si migdalele, sunt importante surse de proteine de origine vegetala. De asemenea, o alimentatie bogata in acestea va aduce organismului vitamina E, grasimi sanatoase si fibre. Toate aceste componente sunt esentiale pentru starea organismului si, in speta, pentru integritatea musculara. Nu depasiti 5-6 migdale pe zi, deoarece acestea au un numar mare de calorii la 100 de grame.

 

Laptele

Laptele este un aliment extrem de nutritiv pentru organism. Acesta este o sursa importanta de calciu, vitamina D si proteine. Cei care consuma lapte zilnic au un sistem muscular sanatos. Atentie insa la grasimile din lapte care pot duce la cresterea in greutate si sporirea tesutului adipos.

 

Fructele si legumele

Fructele si legumele sunt alimente esentiale in dieta celor care vor sa fie sanatosi. Aportul de vitamine, minerale si alti compusi antioxidanti sunt motivul pentru care o dieta bogata in acestea va imbunatati integritatea fibrelor musculare. Consumul a 5 portii de fructe si legume pe zi (350-400 grame) este esential in dieta celor care practica sport si suprasolicita masa musculara.

 

Foarte important pentru cei care vor sa aiba o conduita alimentara sanatoasa pentru muschi este hidratarea. Fie ca faceti sport, fie ca nu, este important pentru fibrele musculare gradul de hidratare al organismului. In acest sens, este recomandat aportul de 2 litri de apa pe zi, si chiar mai mult, in perioadele calduroase sau atunci cand faceti sport. Orice grad de deshidratare poate sa aiba un impact negativ asupra integritatii musculare. In cazul in care faceti sporturi suprasolicitante pentru muschi, va recomandam un regim alimentar cu un numar de calorii calculat in functie de tipul de efort depus. In acest fel, masa musculara nu va avea de suferit in urma efortului intens.